Diskusní fórum

překalená ČOV

Zpět na seznam


Autor: Jaroslav Soukup, vloženo 08.02.2011 05:58 Reagovat
Dobrý den,od ledna 2007 mám v provozu Topas5.ČOV byla dobře zapracována, protože odebraný vzorek do konce 3 měsíce provozu ukazoval kal 20%.Ve 4 měsíci však započaly problémy a s krátkými přestávkami přetrvávají dodnes.Hlavním problémem je neustálé překalování čističky.Po každých 2-3 týdnech vyčerpávám celý obsah kalojemu a částečně i aktivačku (dle rady v Provozním řádu),avšak bez efektu zlepšení.Týden po vyčerpání je vždy relativně klid,ale potom se začíná situace opakovat!Nepoužíváme Domestos,Savo,Aviváž aj.nevhodné prostředky.Dočetl jsem se,že překalování způsobuje přemnožení bakterií-je to pravda?Co může být příčinou,že se stále bakterie přemnožují,v čem dělám chybu v provozování čističky!?Děkuji za odpověď.
Autor: Eva Krupičková, vloženo 14.02.2011 08:38 Reagovat
Na Váš dotaz se nedá jednoznačně odpovědět. Tak časté odkalování kalojemu čistírny (navíc i aktivace) není možné, a to ani v případě extrémního přetěžování čistírny. Pravděpodobně se kal ani nestíhá vytvořit a v tom případě se ani z odebraného vzorku nedá zjistit podíl kalu v čistírně. Vaše problémy je třeba řešit individuálně, nejlépe kontaktujte naše servisní oddělení.
Autor: Miloš Horálek, vloženo 15.02.2011 01:58 Reagovat
Dobrý den , mám tentýž problém. Čistička pracuje nepřetržitě již 1,5 roku. Po zapracování se zhruba po 2 měsících začala překalovat co přetrvává do dnes. Pískový filtr jsem musel odstavit kvůli trvalému zanesení kalem. Vyzkoušel jsem snad všechno. Začátkem července jsem vyčerpal (mimo akumulační nádrže) celou čističku. Zhruba 2 měsíce byl klid. Od září to začalo znovu. Výrobce uvádí čerpání kalojemu po 2 měsících. Abych udržel čističku čistou, musím kalojem čerpat po 7 -10 dnech. Jinak dosazovací válec připomíná "Hrnečku vař" a na hladině nadrže se tvoří hustý kal. Převážnou část roku čističku zásobují 2 dospělí a jedno dítě. Také bych rád věděl kde je problém. Děkuji
Autor: David, vloženo 18.06.2012 09:20 Reagovat
Dobrý den,
rád se podělím o svojkí zkušenost s TOPAS5 s pískovým filtrem (PF) a problémem se zakalováním PF.
Čistička se zaběhla, běžela pár měsíců bez problému a pak se nám začal zanášel pískový filtr kalem. Pravidelně jsem prováděl servisní úkony. Čistička překalená nebyla, podle testu sedimentace. Odkalení jsem přesto opakovaně prováděl a několikrát jsem čistil pískový filtr. Nic nepomáhalo.

Nakonec jsem zjistil velmi jednoduchý problém. Vzduchová hadice ukotvená na dně, který probublává zezdola v aktivační komořa (2-há komora), byla o něco posunutá a probublávala i do dosedáku při provozní fázi. Tím se kal místu usazování a sedimentace v dosazováku výřil a tekl s vodou do pískového filtru.
Řešení: Spodní hadici na dně stačilo opatrněma hráběma posunout/zatlačit víc doprava (vede do ni taková ta zelená vzduchová hadice), aby nepřesahovala pod komoru dosazováku a bylo po problému.
Autor: Eva Krupičková, vloženo 22.02.2011 01:47 Reagovat
Vaše problémy s častým překalováním čistírny nejsou obvyklé a vyžadují návštěvu servisního technika. Situace vyžaduje podrobnou prohlídku Vaší čistírny. Před několika lety jsme řešili obdobný problém u jednoho našeho zákazníka, kde příčinou popsaných komplikací byly nefunkční aerační rošty v aktivaci a akumulaci. Vaše obtíže však nemusí mít stejnou příčinu. V každém případě Vám oběma doporučujeme domluvit si návštěvu našeho technika.
Autor: Ing. Zdeněk HRUBAN, vloženo 24.02.2011 10:42 Reagovat
Dobrý den, mám stejný problém jako pan Horálek a pan Soukup, s tím rozdílem, že čistírnu mám v provozu teprve 3 měsíce. Při spuštění čistírny jsem úzkostlivě doržoval pokyny výrobce. Pro rychlejší zapracování čistírny jsem použil 40 litrů kalu z městské ČOV (na základě doporučení techniků, kteří ČOV intalovali). Nepoužíváme myčku, přestože ji vlastníme. Nepoužíváme nedoporučené čistící prostředky. Nepoužívíme dokonce ani toaletní papír, máme bidetová prkénka. Dosazovací válec je vždy po třech - pěti dnech plný hustého kalu, který plave na hladině. Stále jej musím vybírat a odstraňovat. Ani nechci domyslet jak vypadá pískový filtr. Kalojem jsem již dvakrát odkaloval. Pořídil jsem tuto čistírnu, protože se výrobce chlubí, že je nejlepší na trhu (samozřejmě je také nejdražší), ale jsem z ní velmi zklamán. Neustále čistím mamutky a trysky dle návodu, ale nic nepomáhá. Již mám hrůzu, když musím zvednout víko čistírny. Pokud takhle vypadá bezúdržbový provoz tak mi pomáhej pánbůh. Pokud má někdo nějakou radu,prosím o ni. Děkuji
Autor: Michal Bělík, vloženo 25.02.2011 07:53 Reagovat
Dobrý den, nevím, nakolik jde o můj subjektivní dojem (mám to potvrzené zatím jen od jednoho člověka), ale velký problém může představovat konzumace margarínu. Přešli jsme z margarínu na máslo a za měsíc bylo po problému.
Autor: Eva Krupičková, vloženo 28.02.2011 10:37 Reagovat
Pane Hrubane, Vaše problémy mohou mít za příčinu buď nějakou technickou závadu čistírny nebo pramení z nadměrné tvorby biologické pěny, vlivem složení přitékající odpadní vody. Co se týká technické závady, nelze z Vámi popsaných údajů specifikovat druh závady. Píšete o tom, že "dosazovací válec" máte plný kalu, ale není zřejmé, zda máte na mysli uklidňovací válec, kde se hustý kal běžně vyskytuje nebo dosazovací nádrž, kde by se na povrchu kal vyskytovat neměl a pokud ano, pak se pravděpodobně jedná o biologickou pěnu. K nalezení příčiny obdobných potíží potřebujeme téměř vždy vidět fotografii čistírny s vyznačením problémového místa. S touto foografií kontaktujte prosím přímo naše servisní oddělení. Jedná-li se u Vás o problémy s biologickou pěnou a je-li čistírna po technické stránce v pořádku, pak Vám navrhneme prostředky k jejímu odstranění. Boj s biologickou pěnou je však nevyzpytatelný a je závislý na složení odpadní vody v místě instalace čistírny. O zkušenostech různých uživatelů čistíren s biologickou pěnou a způsobech jejich řešení si můžete přečíst v jiných příspěvcích tohoto diskuzního fóra.
Autor: Milan Sladký, vloženo 16.07.2011 10:21 Reagovat
dobrý den,
od května 2011 mám nainstalovanou čov TOPAS 5 s pískovým filtrem.Do čov nebyl zavezen aktivní kal.Po měsíci provozu jsem provedl zkoušku na množství kalu,krerý se měl vytvořit.Ten představoval max.10mm z doporučené třetiny v nádobě.Po dalších 14 dnech čov tak zapáchla,že jsem byl nucen čov vyvézt.Z jiné čov jsem si nechal 1.7. dovézt aktivní kal.Voda v odkalovací části se zdála čistá.Neprali jsme,nepoužívali myčku ....
Přesto čov opět začíná zapáchat,voda je zakalená.Nádoba se vzorkem je plná kalu - přesný opak oproti první vizuální zkoušce....
Můžete mně,prosím,poradit?
děkuji
Milan Sladký
Autor: Eva Krupičková, vloženo 16.08.2011 09:01 Reagovat
Pokud je málo mladého kalu, tak to někdy vypadá, že je ho hodně (je nadýchaný). Zaběhnutí čistírny je třeba dát čas. ČOV může pěnit, voda na odtoku je kalná nedočištěná, ale ČOV by neměla páchnout. Zápach většinou znamená málo kyslíku (celkově), ale hlavně v akumulaci. Pokud čistírna nepřepíná do zpětné fáze 2-3x denně, pak je třeba zkontrolovat, zda nejde o trvalý přítok do ČOV (např.protékající WC). Hlavně je při záběhu čistírny nutné, aby běžela 24h denně, tj. vypněte jakékoliv ?spoření" energie. Pokud Vaše problémy stále trvají, vyfoťte vzorek kalu v průhledné nádobě nejprve ihned po odběru a potom cca 30minut po usazení a fotky pošlete spolu s popisem potíží na naše technické oddělení: lsvoboda@topolwater.com.

Přidat komentář

Jméno: E-Mail:
Vzhledem k tomu, že firma TopolWater ručí za obsah zveřejněných příspěvků, bude příspěvek zobrazen, až po jeho schválení administrátorem!

Nahoru